love-just-love

عشق-فقط-عشق

love-just-love

عشق-فقط-عشق

love-just-love

برترین وبلاگ عاشقانه در ایران

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات تبلیغات
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۳۰ ارديبهشت ۹۷، ۱۵:۴۲ - گرافیست ارشد
    سپاااااس
نویسندگان
ابزار ها
تبلیغات

پانته آ

دوشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۶ ق.ظ

بانوی زیبایی از اهل شوش که به اسارت کوروش کبیر در آمد

پانته‌آ وقتی به اسارت کوروش کبیر در آمد میان افسران و سرداران او غوغایی برپا شد که این غنیمت جنگی بسیار زیبا به چه کسی برسد . سر انجام برای دوری از اختلافات بینشان آن را متعلّق به کورش دانستند کورش به دلیل اخلاق بسیار خوب وقتی فهمید وی شوهر دارد او را فراخواند و تا زمان رسیدن شوهرش یکی از افسران خود آراسب ، را نگهبان وی کرد .
پانته آ که اخلاق کورش کبیر را نمی‌دانست تصمیم به گمراه سازی اراسب برای فرار خویش شد و وی گمراه گشت و قصد استفاده و تجاوز به پانته‌آ را کرد . ولی کورش به موقع خیمهٔ پانته‌آ رسیده و او را از دست آراسپ نجات داد . اراسب نیز شرمنده از عمل خویش ، برای جبران خطایش به دنبال ابراداتاس ، همسر پانته ا رفت .
وقتی پانته‌آ کرامت کورش را دید خود را مدیون وی می‌دانست و به شوهرش آبراداتاس ماجرا را گفت . آبراداتاس نیز خود را مدیون کورش می‌دانست و برای وی ارابه های جنگی ساخت که از عوامل مهم برد کورش در جنگ با لیدیان شورشی و همچنین شکست حکومت بابل گشت .
آبراداتاس در جنگ لیدی با شهامت جنگید و کشته شد . کوروش ندیمه ای برای پانته ا قرار داد تا در غم مرگ همسرش مراقب وی باشد . پانته‌آ ، از لحظه ای غفلت ندیمه استفاده کرد و بر بالین همسر خودکشی نمود . ندیمه نیز بدلیل کوتاهی کردن در مراقبت از وی همانجا خود را کشت .

آرامگاه این زوج را به دستور کورش بسیار باشکوه ساختند . اکنون بقایایی از آن در عراق موجود است .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
برترین کال عاشقانه در ایران